Reñé demana a Madrid celeritat i calendari per al corredor mediterrani i la connexió amb Lleida

A la Taula del Corredor Mediterrani celebrada a Madrid, on també ha remarcat el potencial logístic de Lleida Reñé ha aprofitat la trobada per demanar a Foment una trobada per avaluar el ritme d’actuacions a la N-230 i celeritat en les obres de la futura autovia A-14

El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha reivindicat la urgència que el Corredor Mediterrani sigui una realitat immediata i que es garanteixi la connexió amb ample internacional entre Tarragona, Lleida i Saragossa. Ho ha fet en la Taula del Corredor Mediterrani, que s’ha celebrat al Centre Cultural Blanquerna de Madrid, i on Reñé ha fet una intervenció per reclamar la celeritat d’aquesta infraestructura i explicar les potencialitats logístiques de les comarques lleidatanes. Reñé ha manifestat el suport de les quatre diputacions catalanes a la petició del Govern de la Generalitat d’establir un calendari d’execució clar, previsible i avaluable del Corredor Mediterrani. El president de la Diputació de Lleida ha manifestat la voluntat de ser protagonistes en el procés de materialització d’aquesta infraestructura. “Per nosaltres és important i imprescindible la connexió entre Tarragona, Reus, Lleida i Saragossa amb ampli de via internacional per garantir que el trànsit de mercaderies sigui l’adequat per al desenvolupament i creixement del sector agroalimentari lleidatà”, ha reclamat. Reñé ha explicat que Lleida és una ciutat molt ben situada, ja que es troba en un punt estratègic d’unió dels corredors Mediterrani i Atlàntic. Per potenciar Lleida a nivell d'infraestructures i el seu espai logístic la Diputació ha impulsat la creació d’una taula de treball constituïda pel sector institucional i empresarial per desenvolupar una plataforma logística que amb la creació del Corredor Mediterrani faciliti la connexió entre els ports de Barcelona i Tarragona i l’entrada a França. Reñe ha aprofitat també per demanar personalment al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, una trobada per avaluar el ritme d’actuacions a la N-230 i celeritat en les obres de la futura autovia A-14. El ministre s’ha mostrat receptiu a aquesta petició. L’objectiu de la Taula ha estat presentar les propostes catalanes sobre el Corredor Mediterrani i les obres que cal prioritzar. El ministre de Foment ha estat l’encarregat d’inaugurar l’acte, que ha comptat amb la participació dels consellers de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i d’Economia i Coneixement, Jordi Baiget, així com amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, qui ha presentat el document de Prioritzacions d’actuacions ferroviàries del Corredor Mediterrani. La cloenda de l’acte ha estat a càrrec del secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar. Madrid, 10 d’abril de 2017