Mig segle de piragüisme al Sobirà
El 50è Ral·li Internacional de la Noguera Pallaresa s’ha presentat aquest dimecres a la Diputació de Lleida amb un missatge clar: “És més que una pràctica esportiva per al Pallars Sobirà”.

A partir del dia 13 de juliol i durant dues setmanes, s’esperen prop d’un miler de persones atretes per aquesta activitat que inclou un ampli calendari esportiu i també cultural donada la celebració del mig segle d’existència. L’Ajuntament de Sort en col·laboració amb el club d’esports AEPallars i un gran nombre d’institucions i d’empreses del sector privat han organitzat per al mateix dia 13 una exposició que explica el paper de la Noguera Pallaresa com a bressol del piragüisme d’aigües braves a Catalunya i a l’Estat espanyol. En roda de premsa a la Diputació de Lleida, el President de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha destacat l’impacte econòmic i turístic d’aquesta pràctica esportiva per a la comarca del Sobirà. En aquest sentit, l’alcalde de Sort i president del Consell Comarcal del Sobirà, Llàtzer Civis, ha posat l’accent en el nombre d’empreses que s’han creat arran d’aquesta activitat. I fent balanç d’aquestes dècades d’aigües braves ha tingut un record especial per a Josep Biosca Tomàs, impulsor i organitzador fins l’any 1974. La roda de premsa de presentació ha comptat també amb la participació del vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, i del medallista olímpic Saül Craviotto, que – apadrinant la celebració d’aquesta 50ena edició- n’ha felicitat els organitzadors i els ha desitjat la continuïtat d’aquest projecte en el futur. El 50è Ral.ly compta amb el suport de la Diputació de Lleida i també de l’IEI. Durant els dies que se celebrarà els allotjaments turístics del Sobirà estan pràcticament al complet. Adjuntem resum d’activitats facilitats per l’Ajuntament de Sort amb qui podeu contactar a través del 973 620010. Lleida, 11 de juliol de 2013
