L’Àrea de Cooperació Municipal de la Diputació de Lleida presenta el nou Servei d’Assessorament Municipal als petits ajuntaments
La institució treballa amb les presidències dels consells comarcals per escoltar i comprendre millor les realitats singulars i oferir noves i millors eines per construir plegats i atendre millor la ciutadania
- Per al transport i menjador escolars no obligatoris (560.000 €), que és una eina efectiva per garantir la igualtat de tot l'alumnat amb independència de si viu en un entorn urbà o rural, i ajudar a combatre el despoblament.
- Un pla especial de Cooperació Comarcal per ajudar-los en el finançament dels serveis d’assistència tècnica que donen suport als municipis més petits —i amb menys recursos i capacitats—, pirinencs i despoblats.
Latorre ha avançat un nou impuls i millora del pla per a aquesta anualitat amb més recursos, agilitat, avançament dels diners i per tal d’afavorir la simplificació en la justificació de les despeses. L’Àrea de Cooperació Municipal també ha presentat les línies mestres del nou SAM als ajuntaments amb la voluntat d’enfortir i millorar els serveis de secretaria, intervenció, àrea jurídica i gestió econòmica dels municipis més petits i amb menys recursos. Aquesta reunió de treball ha coincidit amb la incorporació de les primeres persones tècniques que s’han incorporat al nou servei i que, a partir d’aquest dimarts, comencen a treballar sota el lideratge de l’Àrea de Cooperació Municipal. Aquest nou servei s’ha presentat treballant conjuntament amb el Col·legi de Secretaris i Interventors. La idea darrera d'aquest nou servei és fer la vida més senzilla als ajuntaments i els dotarà dels recursos tècnics i formació especialitzada per al personal que presti les funcions de secretaria i intervenció municipal. De la mateixa manera s’ha obert un espai d’escolta, construcció compartida, anàlisi i millora amb els mateixos consells comarcals. Jordi Latorre ha demanat a les presidències comarcals treballar conjuntament en identificar els elements de millora. En el torn obert de paraules, les presidències comarcals han traslladat la seva preocupació del finançament d’aquest servei i alhora han celebrat la seva posada en marxa. A més de Joan Talarn i Jordi Latorre, la reunió ha comptat amb la participació del director de l’Àrea de Cooperació Municipal, Víctor Peguera; i les presidències dels consells comarcals de l’Alt Urgell, Josefina Lladós; de l’Alta Ribagorça, María José Erta; del Pallars Jussà, Josep Maria Mulló; del Pallars Sobirà, Carlos Isús; del Segrià, David Massot; de la Segarra, Paco Lluch; de les Garrigues, Jaume Setó; de la Noguera, Miquel Plensa; de la Cerdanya, Roser Bombardó; del Pla d’Urgell, Rafel Panadés, i de l’Urgell, Gerard Balsells. Lleida, 23 de març de 2021
