La Diputació de Lleida signa el conveni per la facilitació de l’activitat econòmica aplicant el principi ‘només una vegada’
El vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Carles Gibert, destaca que l’estalvi dels tràmits administratius als nous projectes empresarials permetrà potenciar la creació de riquesa al territori
- Relació digital per defecte: Aconseguir que la tramitació i serveis administratius a disposició d’autònoms i empreses siguin digitals per defecte
- Canal Empresa com a únic portal: Aconseguir que la informació per a l’activitat d’autònoms i empreses estigui unificada en un únic portal electrònic
- Desplegament del model evolucionat de la FUE al món local. Concretament:
- Connexió de les àrees privades de les diferents administracions amb la de Canal Empresa
- Actualització del Directori d’empreses, establiments i registres
- Impuls de l’estandarització de les dades per fer possible la dada única, la interoperabilitat entre sistemes i organismes i la tramitació unificada
- Incorporació de l’identificador únic de l’establiment als expedients per garantir a l’autònom o empresari una visió integral de la seva empresa
Es calcula que la reducció dels tràmits, la major transparència, la simplicitat dels procediments i l’eliminació del temps d’espera per iniciar l’activitat empresarial comportaran una reducció estimada de costos de 38,4 milions d’euros l’any a empresaris i autònoms, un cop la llei estigui totalment desplegada. De forma detallada, la simplificació del règim d’intervenció permet estalviar 26 milions d’euros; l’establiment de la relació digital per defecte, 4,2 milions, gràcies a l’aplicació del principi d’aportació de dades una única vegada, mentre que l’aplicació de l’administració digital, comporta un estalvi de 8,2 milions d’euros. Aquesta llei continua la línia oberta per la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica, que va permetre consolidar la FUE com a instrument per impulsar un model de relació entre les empreses i l’Administració. Cal destacar que, des de l’any 2011, les administracions signatàries estan col·laborant en l’impuls de la FUE i el desplegament de solucions comunes. Barcelona, 27 de gener de 2022
