La Diputació de Lleida reforça el suport als municipis davant la campanya agrària amb un pla de 600.000 €

El vicepresident, Agustí Jiménez, ha participat a la Comissió Territorial de Coordinació de la Campanya Agrària 2026

El vicepresident de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez, ha participat aquest dijous a la tarda a la Comissió Territorial de Coordinació de la Campanya Agrària 2026, que ha tingut lloc a la Delegació Territorial del Govern a Lleida. La trobada ha estat presidida pel conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Òscar Ordeig, acompanyat de la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, i també ha comptat amb la participació dels alcaldes i alcaldesses de la demarcació; la vicepresidenta, Rosa Pujol, i el diputat Jordi Verdú.

El vicepresident de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez, ha participat aquest dijous a la tarda a la Comissió Territorial de Coordinació de la Campanya Agrària 2026, que ha tingut lloc a la Delegació Territorial del Govern a Lleida. La trobada ha estat presidida pel conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Òscar Ordeig, acompanyat de la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, i també ha comptat amb la participació dels alcaldes i alcaldesses de la demarcació; la vicepresidenta, Rosa Pujol, i el diputat Jordi Verdú.

En la seva intervenció, el vicepresident ha subratllat que “la Diputació de Lleida reforça el suport als municipis davant la campanya agrària amb un pla de 600.000 €, per tal de donar resposta a les pressions que pateixen els municipis durant aquesta època davant l’arribada dels temporers, la sobrecàrrega administrativa o la pressió sobre les infraestructures municipals”.

Jiménez, que ha detallat el pla de campanya agrària, ha explicat que Lleida rep una assignació fixa de 195.000 € i que els 405.000 € restants es distribueixen entre els municipis en funció de criteris objectius. Aquests queden definits de la manera següent:

-       70% segons les hectàrees de fruita en producció.

-       25% segons el nombre de contractes laborals subscrits durant la campanya.

-       5% segons la capacitat d’allotjament en albergs o espais de titularitat pública per a temporers.

Finalment, el vicepresident ha afegit que “la Diputació de Lleida estarà sempre al costat de tots els municipis de la demarcació, acompanyant els ajuntaments en un moment d’exigència i tensió com la campanya agrària”.

Lleida, 28 de maig de 2026