El cicle de “Música sota les estrelles” es consolida a la programació musical de Catalunya
Gossos, Mazoni, Judith Neddermann, Xavier Monge Quartet & Viktorija Pilatovic, Slàinte, La Nuu i Trio Lycopersicon protagonitzaran els set concerts organitzats pel Parc Astronòmic del Montsec
. La presentació ha comptat amb la participació de la vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida, Rosa Pujol, acompanyada pel diputat de la Noguera, Eloi Bergós;de la presidenta del Consell Comarcal de la Noguera, Concepció Cañadell; del director científic del PAM, Salvador Ribas; del conseller de Turisme del Consell Comarcal, Carlos Garcia, i dels musics Xavier Monge, de Xavier Monge & Viktoria Pilatovic, i Oriol Ferrer, del grup Gossos. En nom de la Diputacio de Lleida i com a vicepresidenta de l’IEI, Rosa Pujol, ha subratllat que “aquest és un cicle consolidat, vuit anys, i és un privilegi poder gaudir d’aquest espai, de la Noguera, del COU i del nostre univers”. La presidenta del Consell Comarcal de la Noguera, Concepció Cañadell, ha afirmat que aquesta és una de les activitats més importants per la dinamització de la comarca. A més, és una manera extraordinària i única de viure la musica dins del planetari, on els usuaris poden veure projeccions sobre el cosmos. El conseller de Turisme del Consell Comarcal, Carlos Garcia, ha explicat que, durant els dos primers mesos de l’any 2017, l’increment de visitants al PAM, pel que fa a l’any 2016, ha estat d’un 14%, la qual cosa fa preveure un altre any rècord de visites, que van ascendir l’any passat a 32.000. Aquest any, s’hi afegeix un nou paquet turístic “Cel i Musica al Montsec” els caps de setmana que hi hagi concert. Per finalitzar, s’ha presentat el nou espai d’exposicions del COU, amb una superfície de 280 metres quadrats, que s’inaugurarà l’any 2018 durant els actes del 10è aniversari del COU i que contempla tres espais d’exposició: la nova recepció, l’espai de l’Univers, que provocarà una nova mirada a l’Univers i l’espai Cel Fosc, que farà viure al visitant l’experiència “Cel Fosc”, primera instal·lació d’aquest tipus que es realitza a Espanya i que constitueix un espai experimental, “el cel és un bé cultural que s’ha de conservar i evitar la contaminació lumínica” ha afirmat Garcia. Lleida, 17 de maig de 2017
