Diputació i Paeria signen un conveni per impulsar la promoció conjunta de les Adoberies de la Rambla Ferran
L’acord permetrà sumar esforços per millorar la projecció turística i cultural d’aquest conjunt arquitectònic d’origen medieval Les Adoberies han rebut més de 1.200 visitants des de la seva reobertura El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el paer en cap de de l’Ajuntament de Lleida, Fèlix Larrosa, han signat aquest dimecres el conveni de col·laboració per impulsar la promoció i difusió del conjunt de les adoberies de la Rambla Ferran. L’acte també ha comptat amb la participació del vicepresident primer de la Diputació, Agustí Jiménez; de la diputada de l’àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón; la regidora de Promoció de la Ciutat i regidoria de Consum, Pilar Bosch, i la directora de Turisme de Lleida, Mònica Terrado. El conveni, que té una durada de 4 anys, estableix treballar conjuntament per promocionar turísticament les Adoberies, un espai emblemàtic de la ciutat de Lleida que, després del procés de museïtzació, esdevindrà un nou punt d’interès cultural i patrimonial per a la ciutat. També determina mecanismes de coordinació entre ambdues administracions per garantir una gestió eficient de les visites i planificar conjuntament la seva programació. Cal destacar que, des de la seva reobertura, les Adoberies han rebut 1.240 visitants, on ja es van incorporar projectors i hologrames per garantir una experiència immersiva en aquest espai que explica el paper que van tenir i la seva història. De fet, la Diputació ofereix dos projeccions audiovisuals (10.30 h i 12.30 h) obertes per a tota la ciutadania. En aquest sentit, el president de la Diputació ha explicat que “aquest conveni és un exemple clar de com la col·laboració entre institucions fa avançar projectes concrets, útils, tangibles, que milloren la vida cultural de Lleida i reforcen la seva capitalitat. La ciutat guanya un relat patrimonial més complet, i el conjunt de les comarques guanya una porta d’entrada encara més atractiva al seu patrimoni”. D’altra banda, la diputada de l’àrea de Serveis Tècnics, Cristina Morón, ha destacat “la importància de generar aliances i sumar esforços entre administracions per potenciar la projecció turística i cultural de les Adoberies. Amb aquest conveni, projectem el nostre patrimoni, posem en valor la nostra història i sobretot reforcem l’orgull lleidatà”. Fèlix Larrosa ha felicitat la Diputació de Lleida per aquest projecte “que posa en valor la nostra història i el nostre patrimoni i que permet contribuir a la dinamització de tot el barri”. També s’ha congratulat “de la col·laboració entre administracions per fer realitat projectes que contribueixen a preservar i difondre el patrimoni de la ciutat”. La signatura d’aquest acord reforça el compromís de les dues administracions per consolidar les adoberies com un actiu cultural i turístic de referència de la ciutat de Lleida. Lleida, 6 de maig de 2026
