Dijous, 15 de juliol de 2010
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presidit la roda de premsa de presentació del balanç de la primera part de la temporada del projecte turístic del Tren dels Llacs i de la nova proposta de funcionament del comboi durant aquest estiu. En la roda de premsa també hi ha participat el director dels Serveis Territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de Lleida, Vidal Vidal; i ha comptat amb l’assistència de la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Lleida, Montse Mínguez, del director comercial de la Unitat de Negoci de Turisme i Muntanya de Ferrocarrils de la Generalitat, Josep Maria Sabando; del responsable de Mercaderies i Línies no Metropolitanes de Ferrocarrils de la Generalitat, Joan Cantero i del director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Àngel Vidal.
El Tren dels Llacs va iniciar el dia 2 d’abril la segona temporada amb l’objectiu de consolidar i millorar aquesta activitat orientada al turisme familiar. El Tren dels Llacs, que disposa de 224 places, fa el recorregut entre Lleida i la Pobla de Segur, amb l’atractiu d’un paisatge sorprenent vora el Noguera Pallaresa i els seus embassaments. A més, l’entorn de les comarques del Segrià, la Noguera i el Pallars Jussà ofereix múltiples possibilitats als visitants, tant des d’un vessant lúdic com des de l’òptica gastronòmica.
Aquest tren turístic s’atura a totes les estacions i al seu voltant hi ha empreses que proposen excursions a indrets com el Centre d’Observació de l’Univers d’Àger, el Castell de Mur, la ciutat de Tremp, les botigues històriques de Salàs de Pallars o el conjunt modernista de la Pobla i el Museu dels Raiers del Pont de Claverol.
El projecte turístic del Tren dels Llacs va tenir una gran acollida la primera temporada i l’ocupació es va apropar al 94 %. El balanç de la primera part d’aquesta segona temporada des del 2 d’abril i fins al 3 de juliol ha estat molt positiu. La segona part d’aquesta temporada s’iniciarà l’11 de setembre i s’acabarà el 16 d’octubre amb pràcticament totes les places venudes i amb llista d’espera per a la tercera temporada. En total s’espera arribar als 4.500 viatgers de les 4.592 places disponibles durant tota la temporada del tren històric. La previsió d’ocupació es del 97 per cent.
Aquest 2010 el tren històric ofereix 21 circulacions, tres més que l’any passat. El director del Serveis Territorials del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a Lleida, Vidal Vidal ha dit que es vol incrementar el servei del Tren dels Llacs estudiant la possibilitat de fer una compra de material ferroviari històric.
El tren històric circula, principalment, els dissabtes, mentre que el tren turístic de línia ho fa els diumenges i també, com a novetat d’aquest estiu, durant els caps de setmana de juliol i agost. Les circulacions amb el tren històric es fan els dissabtes, entre els mesos d’abril i octubre, amb l’excepció dels mesos de juliol i agost, quan el viatge es fa inviable a causa de la calor i la manca de climatització als seus vagons. El preu del bitllet del tren turístic de línia per als caps de setmana de juliol i d’agost és el mateix que el del tren convencional: 9,5 euros anar i tornar, la meitat del que val el bitllet del tren històric, i fa el mateix recorregut i té el mateix horari.
El Tren dels Llacs surt els dissabtes de l’estació de Lleida-Pirineus a les 10.30 hores i arriba a la Pobla de Segur a les 12.30 hores. De tornada, el tren surt a les 16.30 hores de la Pobla de Segur i el servei finalitza a les 19.30 hores amb l’arribada del comboi a Lleida.
El tram del recorregut entre Lleida i Balaguer, tant d’anada com de tornada, s’efectua amb una locomotora de vapor tipus Beyer-Garratt. La resta, entre Balaguer i la Pobla de Segur, també d’anada i de tornada, es fa amb dues locomotores diesel acoblades de la sèrie 308.
El Tren dels Llacs va néixer la temporada passada fruit d’una iniciativa conjunta d’FGC i la Diputació de Lleida, amb la col•laboració del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat i dels ajuntaments dels municipis pels quals passa la línia. Enguany, a més, el projecte també compta amb la col·laboració de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
Lleida, 15 de juliol de 2010
Diputació de Lleida© Diputació de Lleida - Accessibilitat - Contacte