Divendres, 12 de febrer de 2010
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presidit aquest divendres la inauguració de l’exposició ‘Autotomia humana’, de David del Val que restarà oberta fins a l’11 d’abril a la Sala Gòtica de l’IEI. L’acte ha comptat amb la participació de l’autor de l’obra, i del comissari de l’exposició, Anselm Ros.
L'autotomia és la capacitat que tenen alguns rèptils per desprendre's d'una part del seu cos en cas d'atac. En la seva fugida, criatures com ara les sargantanes, són capaces d'amputar-se la cua, que continua movent-se per despistar el depredador. Altres rèptils deixen abandonada la seva pell mentre fugen.
Les imatges es centren en espais i arquitectures que mostren la desolació i la inquietud que comporta qualsevol fugida. En elles s'observa sempre algun rastre d'activitat humana, algun símbol latent que serveix de testimoni de l'escapada.
David del Val és fotògraf professional, i entre els seus reconeixements, va aconseguir el 2005 el Premi Lux d’Or de Reportatge Social.
Lleida, 12 de febrer de 2010
Diputació de Lleida© Diputació de Lleida - Accessibilitat - Contacte