Sou a: Inici > Actualitat > Notícies > FITUR 2010
Notícies
RSS

Dimecres, 20 de gener de 2010

FITUR 2010

TOTA L’OFERTA TURÍSTICA DE LLEIDA A LA TRENTENA EDICIÓ DE FITUR

L’Aeroport Lleida Alguaire, el Tren dels Llacs, la Ruta dels Castells del Sió, la Llotja i el Campionat del Món de Piragüisme de Sort, entre les novetats que s’han presentat a Madrid

El President de la Diputació, Jaume Gilabert, qualifica de projecte consolidat el Tren dels Llacs, que enguany incrementarà la seva oferta amb més viatges i la seva promoció a Alemanya aprofitant els vols a Frankfurt des de l’Aeroport de Lleida Alguaire

Aquest dimecres s’ha inaugurat a Madrid la trentena edició de Fitur, la segona fira de turisme més important del món, un gran aparador on tothom vol donar a conèixer la seva oferta turística. Les comarques de Lleida presenten com a principals novetats l’Aeroport de Lleida-Alguaire, el Tren dels Llacs, la Ruta dels Castells del Sió, la Llotja-Palau de Congressos de la ciutat de Lleida, el “Mes deth Caviar” de la Val d’Aran i el XXVII Campionat del Món de Piragüisme de Descens d’Aigües Braves, com també propostes noves de BTT, senderisme i marxa nòrdica i una àmplia oferta global de turisme de neu, d’aventura, cultural, gastronòmic i de negocis.

El nou aeroport Lleida Alguaire ha estat una referència constant al llarg de les diferents presentacions que han tingut lloc aquest matí a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme per part de les institucions lleidatanes. Jaume Gilabert, qui encapçala la delegació de la Diputació de Lleida a Fitur conjuntament amb el vicepresident del Patronat de Turisme, Josep Cosconera, i el director, Àngel Vidal, ha recordat que ara fa tot just un any el Patronat de Turisme va organitzar una presentació de l’aeroport a Madrid, coincidint amb Fitur, davant d’operadors turístics i companyies aèries. En aquest sentit Gilabert ha dit que el nou aeroport té una importància estratègica per a totes les comarques de Lleida, però també una significació especial com a aeroport de referència del Pirineu.


El Tren dels Llacs i la Ruta dels Castells del Sió


La Ruta del Tren dels Llacs s'ha presentat aquest matí a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme a cura del president de la Diputació, Jaume Gilabert, conjuntament amb el director dels Serveis Territorials a Lleida del Departament d’Innovació, Universitat i Empresa de la Generalitat de Catalunya, Vidal Vidal, amb l’assistència de l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el vicepresident del Patronat, Josep Cosconera, i els representants de Ferrocarrils de la Generalitat. La primera temporada de funcionament del Tren dels Llacs, amb 18 sortides, va finalitzar amb una ocupació mitjana del 93,7 % i un total de 3.529 viatgers, repartits entre les 18 circulacions efectuades. Per a aquesta segona temporada s’ha anunciat que tindrà entre 22 i 23 sortides i que entrarà en funcionament el darrer cap de setmana de març o el primer d’abril.

Gilabert, en la seva presentació, ha fet referència al gran potencial turístic de les comarques de Lleida i al llarg camí que encara tenen per recórrer. En aquest sentit ha destacat el Tren dels Llacs com un producte plenament consolidat que permet gaudir de la història, contemplar paisatges extraordinaris i gaudir de la gastronomia, tot combinat amb propostes de caire cultural i lúdic que el visitant pot descobrir en el seu recorregut. Gilabert ha explicat que la Ruta del Tren dels Llacs ha donat peu a diferents iniciatives privades i a d'altres de caire literari, com ha estat el llibre que porta per títol Excursions per la ruta del Tren des Llacs, editat per Pagès Editors i del que són autors Joan Ramon Segura i Lluís Taberner. L’obra, que s’ha donat a conèixer a Fitur, recull diferents excursions a peu i amb BTT amb l’eix vertebrador de la via ferroviària. El llibre conté més de 300 fotografies i ofereix moltes possibilitats, de les quals els autors presenten 57 caminades a peu i 5 rutes amb BTT.

Per la seva banda, Vidal Vidal ha declarat en el decurs de la seva presentació que el Tren dels Llacs s’ha demostrat com un element de desenvolupament turístic de la zona i ha destacat la implicació del sector privat en la creació de productes específics. En concret, ha destacat que s’han creat 5 paquets turístics, entre els quals el denominat Pallars Nostàlgic.

Vidal Vidal ha dit que el nou Aeroport Lleida-Alguaire també obre oportunitats noves al Tren dels Llacs. Concretament, ha explicat que es promocionarà a partir del 5 de febrer la ruta a Alemanya amb motiu dels vols a Frankfurt. Vidal ha afegit que Alemanya disposa de més de 500.000 aficionats al món del ferrocarril. De la mateixa manera, ha anunciat que el Tren dels Llacs també participarà a la fira de Nuremberg que tindrà lloc el mes de febrer.

Per finalitzar, Vidal ha anunciat que la ciutat de Lleida acollirà el 12 i el 13 de juny “Lledidatren”, amb el suport de la Diputació de Lleida. Aquesta iniciativa es convertirà en el primer saló de modelisme ferroviari més important de l’Estat.

Vidal Vidal també s’ha referit a la Ruta dels Castells del Sió, que disposa del Centre d’interpretació situat al castell de Concabella, a la comarca de la Segarra. La ruta comprèn els castells emplaçats a la zona del riu Sió, que neix a Gàver (alta Segarra), travessa aquesta comarca, la de l’Urgell i acaba a la Noguera, on desemboca a l’altura de Balaguer. El Consell Comarcal de la Segarra promociona precisament a Fitur la Ruta dels Castells del Sió, el Centre d’interpretació de Concabella i la resta de castells i visites que es poden fer a partir de la ruta a diferents punts d’interès turístic de la comarca de la Segarra.
Campionat del Món de Piragüisme

L’Ajuntament de Sort ha presentat la celebració aquest any 2010 d’un esdeveniment esportiu de rellevància internacional com ho és el Campionat del Món de Piragüisme de Descens d’Aigües Braves (Sort 2010 Wildwater World Championships), que tindrà lloc del 7 al 13 de juny a Sort, essent la primera vegada que l’Estat espanyol acollirà un esdeveniment com aquest. La tradició del piragüisme a Espanya i a Catalunya, i la forta aposta de la localitat de Sort per aquest esdeveniment, han fet possible prendre el relleu a Ivrea (Itàlia) i aconseguir els Campionats per primera vegada a la història. L’esdeveniment esportiu es durà a terme al llarg del riu Noguera Pallaresa en un trajecte de 6.800 m, amb ràpids de diversos nivells de dificultat (III i VI).

La presentació ha anat a cura del regidor de Sort Josep Colom; l’alcalde de Sort; el president de la Federació Espanyola de Piragüisme, Juan José Román; el president de l’Associació d’Esports d’Aventura, Florido Dolcet, i el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert.Per la seva banda, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha fet una presentació de l’edifici de la Llotja-Palau de Congressos de la ciutat de Lleida que s’inaugurarà demà dijous, dia 21, i també ha presentat l’Aeroport Lleida-Alguaire, a més de fer una exposició sobre la ciutat de Lleida.

Finalment, cal destacar que l’Aeroport Lleida-Alguaire forma part de la imatge de l’estand del Patronat de Turisme a Fitur amb una fotografia de gran format. Així mateix, tots els catàlegs que el Patronat distribuirà enguany a Fitur, entre els quals un nou desplegable del Pirineu, inclouen les icones de la nova infraestructura aeroportuària. El visitant també podrà disposar de fullets específics de l’Aeroport Lleida-Alguaire editats per Aeroports de Catalunya.

Àmplia representació del territori

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, amb la marca “Ara Lleida”, participa enguany a Fitur amb el córner Pirineus juntament amb els consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà i el Pallars Jussà i Torisme d’Aran, mentre que els consells comarcals de la Segarra, la Noguera i el Consorci del Montsec ho fan amb el córner Terres de Lleida. Turisme de Lleida manté, igual que els anys anteriors, un espai diferenciat. Tots els patronats de promoció turística de les comarques lleidatanes són situats dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme.

Algunes de les propostes que presenten enguany a Fitur els diferents consells comarcals i patronats de turisme de les Terres de Lleida que hi participen són aquestes:

  • El Consell Comarcal de l’Alt Urgell vol refermar el seu projecte de convertir la comarca en un territori de referència a Catalunya pel que fa a la marxa nòrdica. En aquest sentit, han editat una Guia de marxa nòrdica on es poden trobar 10 itineraris que surten de les 3 bases de marxa nòrdica que hi ha a l’Alt Urgell (Parc Olímpic del Segre, Sant Joan de l’Erm i Tuixent). També és novetat per a l’any 2010 el producte Trinxat BTT, una ruta de bicicleta per alta muntanya circular, en 5 etapes, entre les comarques de l’Alt Urgell i la Cerdanya, amb el riu Segre com a nexe, amb un recorregut de 290 km i 7.500 metres de desnivell.
  • El Patronat Comarcal de Turisme de l'Alta Ribagorça presenta el seu web renovat, pensat i dedicat a potenciar i difondre els recursos naturals, patrimonials i turístics de l’Alta Ribagorça i on s’inclouen tots els serveis, les activitats i altra informació puntual que ajuda a donar a conèixer el potencial turístic de la zona. El Patronat també estrenarà l’edició anual del plànol guia de serveis de l’Alta Ribagorça, on es relacionen els allotjaments, els restaurants i les empreses d’esports de muntanya de la comarca.
  • El Consell Comarcal de la Segarra promocionarà la Ruta dels Castells del Sió, que discorre per diferents municipis de la comarca, des del Centre d’Interpretació de Concabella fins al naixement del riu Sió, al municipi d’ Estaràs. La ruta també inclou la visita a Montfalcó Murallat.
  • El Consell Comarcal de la Noguera presentarà la pàgina web de l’Àrea de Turisme renovada en què es destaquen tots els productes turístics de la comarca, com el Parc Astronòmic del Montsec, el Centre BTT Montsec-la Noguera, el Tren dels Llacs i les rutes de senderisme per la vall d’Àger i el Montsec.
  • El Consorci del Montsec promocionarà el Centre d’Observació de l’Univers (COU), situat a 3,5 km d’Àger (la Noguera), que ha estat dissenyat com a gran multiespai lúdic que pretén convertir-se en el centre de referència de la docència i la divulgació de l’astronomia i la geologia a Catalunya. Durant el 2010 es presentaran nous programes de planetari, l'un dirigit al públic general i l’altre, al públic familiar i infantil.
  • El Consell Comarcal del Pallars Jussà promociona un dels tresors que ofereix la comarca al visitant com és el seu patrimoni artístic. Les nombroses esglésies romàniques repartides arreu de la comarca, els castells i les torres de guaita que formaven la línia de defensa medieval o la nombrosa arquitectura civil amb diverses cases senyorials, són una mostra valuosa i representativa de la història de la comarca.
  • El Patronat de Turisme del Pallars Sobirà presenta tots els seus atractius turístics relacionats amb la natura, els esports d’aventura, l’esquí, la gastronomia i les diferents competicions d’aigües braves que es disputaran al riu més brau d’Europa, que és el Noguera Pallaresa, on el pròxim mes de juny tindrà lloc la 27a edició del Campionat del món de Piragüisme en Aigües Braves, Sort 2010.
  • Torisme Val d’Aran presenta una nova marca turística genèrica del territori. El logos porta associats quatre colors que fan referència als quatre productes turístics principals que oferta la Val d’Aran: la neu, el senderisme, la BTT i el benestar a la muntanya. Una altra de les novetats que s’exposaran són el primer “Mes deth Caviar”, que tindrà lloc durant el mes de març. Diferents restaurants de la comarca oferiran menús tancats compostos per caviar, fumat i carn fresca d’esturió de la Val d’Aran, com a plat principal, a més també es podrà gaudir d’estades gastronòmiques.
  • Turisme de Lleida, organisme autònom de l’Ajuntament de Lleida, promociona l’edifici de La Llotja, que acollirà el Teatre i el Palau de Congressos de la Ciutat. La Llotja serà oficialment inaugurada demà 21 de gener de 2010. El nou palau de congressos i teatre consolida la ciutat com la gran capital cultural i de turisme de negocis. Amb La Llotja, la ciutat incorpora al seu catàleg patrimonial un edifici de gran originalitat i un referent arquitectònic internacional com la millor representació de la Lleida moderna. A més de la Llotja, Turisme de Lleida també inclou com a novetat la Ruta del Ví.

    Madrid, 20 de gener de 2010
     


Façana de la Diputació de Lleida. Diputació de Lleida
Carrer del Carme, 26
25007 Lleida
Tel. 973 24 92 00
  • Institut d'Estudis Ilerdencs
  • Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida
  • Diputació de Lleida. Patronat Turisme
  • Ara Lleida
  • Promoció econòmica
  • Lleida Qualitat
OAGRTL
  • Ceeilleida
  • GLOBALleida

© Diputació de Lleida - Accessibilitat - Contacte